Menu

L’Ajuntament d’Alzira contracta onze persones desocupades de llarga duració

L’Ajuntament d’Alzira, a través de la regidoria de Promoció Econòmica i Ocupació i d’IDEA, ha contractat onze persones desocupades de llarga duració, durant 4 mesos, amb una inversió de 74.647 euros, dins del nou pla d’ocupació: “Dinamitza’t”. Recordem que l’Ajuntament s’ha acollit al Pla d’Ocupació de la Diputació de València per poder portar-lo a terme.
 
Amb aquest pla l’Ajuntament destina 11 treballadores i treballadors a diversos serveis d’utilitat col·lectiva, com el manteniment del patrimoni municipal i espais públics. Si bé la Diputació estableix un mínim de tres mesos, l’Ajuntament els ha ampliat a 4 per poder cobrir les necessitats socials de les persones del Pla Famílies.
 
Segons ha explicat el regidor de l’àrea, Ivan Martínez: “estem fent tots els esforços possibles per a poder optar a les diverses subvencions de totes les administracions per poder realitzar plans d’ocupació. En aquest cas, el pla d’ocupació ‘Dinamitza’t’ pretén completar els contractes fins a 6 mesos de les últimes persones que entraren de la borsa del Pla Famílies, en aquest cas orientat als majors de 45 anys. Cal recordar que en l’últim any s’ha contractat a 70 persones que tenien tots els membres de la seua família a l’atur, i aquest pla pretén completar una contractació que permeta accedir a ajudes d’atur a aquests treballadors i donar-los oportunitats de formació i inserció laboral.”
 
IMG-20161202-WA0008
 

L’Ajuntament d’Alzira i el de La Barraca d’Aigües Vives aproven un acord per a compartir recursos en matèria de personal

La regidoria de Recursos Humans de l’Ajuntament d’Alzira i el de l’Entitat Local Menor de La Barraca d’Aigües Vives han signat un acord de col·laboració en matèria de personal per a cooperar i compartir recursos. Aquest acord es concretarà en l’adhesió en borses de treball, la primera en matèria d’auxiliar administratiu. Aquesta col·laboració s’ha portat a terme després de diverses reunions de treball entre l’alcaldessa de La Barraca d’Aigües Vives, Verònica Almunia, i el regidor responsable de l’àrea en l’Ajuntament d’Alzira, Ivan Martínez.

Aquest acord permetrà beneficiar la ciutadania, per mantindre serveis i atenció al públic i que no queden per cobrir-se baixes i necessitats dels ajuntaments, així mateix possibilita la rotació i la continuïtat en els contractes de les treballadores i treballadors que accedisquen a les borses en ambdues administracions locals. La intenció dels dos equips de governs progressistes és intentar salvar les restriccions que s’han imposat des del govern central en la contractació dels municipis.

Alzira, dimarts 21 de febrer de 2017

IMG-20160421-WA0002

La regidoria de Recursos Humans realitza diverses inspeccions de prevenció dels llocs de treball

La regidoria de Recursos Humans i Organització ha realitzat diverses inspeccions i informes en matèria de seguretat i salut en diversos centres de treball de l’Ajuntament d’Alzira, per a establir mesures de prevenció i garantir la seguretat de treballadores i treballadors i de la ciutadania que utilitza aquests espais. Aquest pla d’inspeccions, que també implicarà per primera vegada a les empreses subcontractades, ha estat aprovat en el comité de seguretat i salut, on estan polítics, tècnics i representants sindicals municipals.
 
Tal i com explica el regidor responsable de l’àrea, Ivan Martínez: “s’ha realitzat un informe d’exposició a camps electromagnètics del retén policial, una avaluació d’exposició al soroll en el Centre de Participació Ciutadana en l’Alquerieta, així com un informe sobre el Mercat d’Abast, a petició també dels representants de les treballadores i treballadors públics. A més a més, s’està elaborant un pla d’autoprotecció de la Casa de la Cultura i s’ha aprovat que al llarg del 2017 es redacten els plans d’emergències de les instal·lacions que més públic reuneixen, com la Biblioteca municipal o els pavellons esportius. D’igual manera s’ha aprovat la Coordinació d’Activitats Empresarials, per a supervisar que les empreses contractades per l’administració local compleixen amb les obligacions de prevenció de riscos laborals”.
 
Les mesures urgents que es desprenen d’aquests informes, com ara en el Mercat d’Abast, ja s’estan executant per part de l’Ajuntament d’Alzira. Cal recordar que amb el nou equip de govern, la regidoria de Recursos Humans ha contractat una tècnica de prevenció en riscos laborals i s’ha représ el servei després de diversos anys que no es prestava adequadament. Aquest és un aspecte essencial per a garantir la seguretat i la salut de totes les treballadores i treballadors municipals i de la ciutadania beneficiària dels serveis públics.
 
Alzira, dimarts 21 de febrer de 2017
 
MERCAT ABASTOS
 

Les associacions de veïns participen en la plantació d'arbres a Alzira

Per tal de celebrar el mes de l'arbre cada matí de dissabte d'este mes de febrer l'Ajuntament d'Alzira està col·laborant amb diverses associacions veïnals en l'activitat de plantar arbres en distints punts de la ciutat.
 
Esta iniciativa naix de les regidories de Participació Ciutadana, al front de la qual està Inma Onrubia; i la de Serveis Públics, encapçalada per Fernando Pascual. No obstant això, el regidor Pep Carreres, de l'àrea de Medi Ambient, està també participant activament en esta iniciativa.
 
De moment s'han plantat arbres al parc de Protecció Civil, a l'Alquerieta; al parc Elisa Ramírez, en la zona de les Basses; i a l'Hort de Galvanyó, en la zona de la Nova Alzira. Per a l'últim dissabte del mes està prevista l'activitat en la urbanització del Racó.
 
"Este tipus de activitats ens permeten apropar-nos més als veïns i conéixer més de prop les necessitats en cada zona de la ciutat", ha manifestat Inma Onrubia.
 
Per la seua banda el regidor de Serveis Públics, Fernando Pascual, recorda que "Esta iniciativa de plantar arbres amb l'ajuda de les associacions de veïns ja es va portar endavant l'any passat i pel resultat positiu no s'ha dubtat a tornar a realitzar esta activitat".
 
Una vegada finalitzat el mes de febrer diversos punts d'Alzira comptaran amb nous arbres per tal d'aconseguir una ciutat més verda i acollidora, un dels objectius del govern actual.
 
Per últim, cal assenyalar que este tipus d'iniciativa es veurà reforçada per l'activitat de plantació d'arbres al parc fluvial del Xúquer impulsada des de la Regidoria de Medi Ambient.  
 
Alzira, 20 de febrer de 2017
 
16807816 1272712789475557 1754228309075818680 n

L’Ajuntament d’Alzira acorda l’atorgament de la Insígnia d’Igualtat 2017

Amb motiu del Dia Internacional pels Drets de les Dones, des de la Regidoria de Polítiques d’Igualtat de l’Ajuntament d’Alzira, s’impulsa cada any el lliurament de la Insígnia d’Igualtat.
 
Enguany s’ha decidit atorgar-la a les dones activistes pioneres en el moviment sindical de la ciutat d’Alzira, en reconeixement per haver-se implicat activament en el moviment sindical en una època en què les dones, pel fet de ser dones es trobaven, amb més virulència que hui, amb tot tipus de frens i obstacles –familiars, socials, etc.– per a participar activament i, més encara, per a liderar la defensa dels drets laborals de les treballadores i treballadors. 
 
L’acte de lliurament de la Insígnia de la Igualtat tindrà lloc el pròxim 7 de març, a les 19 h, al Saló d’Actes de l’Ajuntament d’Alzira.
 
Alzira, 17 de febrer 2017
 
 
FacebookTwitterLinkedinRSS FeedShare on Google+