L’Ajuntament d’Alzira ha començat esta setmana la instal·lació de 230 nous aparcaments per a bicicletes en forma de U invertida, repartits per diversos llocs de la ciutat. La pròxima setmana es completarà esta actuació que busca millorar la mobilitat sostenible a la ciutat fomentant l’ús de la bici i dona resposta a les necessitats i peticions de la ciutadania. L’actuació s’inclou en el periode 2024-2027 del Pla d’Inversions de la Diputació de València.
Ja estan disponibles els primers enfront de la Comissaria de la Policia Nacional, per a atendre les seues necessitats. Està previst donar continuïtat, fins a completar les 230 places en totes les escoles, l’estació de RENFE o els dos ambulatoris.
Des de l’àrea d’Emergència Climàtica, Resiliència, Agenda Urbana i Projectes Europeus s’està portant a terme esta iniciativa que tindrà continuïtat al llarg de l’any que ve. “Pel moment, hem donat prioritat als entorns escolars, centres esportius, culturals o administratius, que tenen major afluència de persones, i suposen una major dificultat d’aparcament en cotxe. Tenim una ciutat amable per a circular en bici. Si volem dir als alzirenys que es desplacen d’una manera sostenible, cal que ens adaptem per a que siga fàcil i segur fer-ho”, ha explicat l’alcalde de la ciutat i responsable de l’àrea, Alfons Domínguez.
Els nous aparcaments d’esta primera fase s’han distribuït estratègicament per les següents zones:
- CEIP Alborxí
- CEIP Ausiàs March
- CEPI García Lorca
- CEIP Gloria Fuertes
- CEIP Pintor Andreu
- CEIP Tirant lo Blanc
- CEIP Vall de la Casella
- CEIP Blasco Ibáñez
- Carmen Picó
- Policia Nacional
- Camp d’Esports Venècia
- Poliesportiu Tulell
- Pérez Puig
- Renfe
- Hospital
- CSI J Pau
- CSI Hort dels Frares
Està previst continuar en una segona fase que inclourà:
- Plaça Major
- Avinguda Sants Patrons
- Ajuntament
- La Clau
- Casa de la Cultura
Les noves infraestructures ja estan en fase final d’instal·lació i estaran operatives en els pròxims dies per a fomentar l’ús de la bicicleta a la ciutat.
“En esta mateixa línia, treballem també en el Pla de Foment de l’ús de la Bicicleta que desenvolupa el PMUS, amb el qual actuarem a Alzira per a poder incrementar els carrils bici i millorar la connexió amb RENFE i amb els Polígons Industrials, entre altres” ha explicat l’alcalde.
