Dins de les activitats programades en el Pla de Foment de la Lectura i l’Escriptura del CEIP Alborxí d’Alzira, al llarg del mes de febrer, s’han fet setmanalment sessions d’animació lectora de textos teatrals dirigides a l’alumnat de quart, cinqué i sisé de Primària. A les sessions han estat invitades les famílies, que han pogut veure el taller d’estudi de les informacions que els llibres contenen a les cobertes: un joc que ha agradat a l’alumnat. A més, s’han fet lectures dramatitzades d’alguns textos.
A aquestes activitats s’ha afegit la celebració, el passat dijous 18 de febrer, d’una tertúlia literària dialògica feta a partir de la lectura d’un fragment de l’obra Romeo i Julieta de William Shakespeare. A la tertúlia van participar també pares i mares de l’alumnat de sisé, encarregat de l’organització de l’acte. La tertúlia va ser una experiència fantàstica, perquè les intervencions dels xiquets i de les xiquetes de sisé de Primària van ser molt interessants i adequades. Hi destacaren la importància de l’estil i la bellesa de les paraules, així com el temes que provocaren un debat obert i àgil, en el qual intervingueren també els pares i les mares assistents.
L’activitat aconseguí els objectius proposats i resultà altament satisfactòria tant per a l’alumnat com per a les famílies. Amb aquesta activitat, a més, el centre commemorà l’Any Shakespeare, perquè enguany, el 2016, fa quatre-cents anys de la mort d’aquest escriptor clàssic. L’equip de mestres que intervingué, perquè es tracta d’una tasca d’equip, està preparant ja altres activitats per divulgar l’obra d’altres escriptors clàssics com Cervantes, Joanot Martorell, Homer, etc. Es tracta d’un projecte relacionat també amb el projecte musical de l’escola, en el qual s’ha treballat ja el Carmina Burana i està programada l’assitència al batllet de Romeo i Julieta.
Nota de premsa elaborada pel propi centre.