Alzira ha viscut hui un Dia Internacional del Voluntariat especial. En esta jornada, el pavelló Fontana Mogort ha tornat a ser escenari de la solidaritat que ara fa un any mostraren els alzirenys cap als pobles damnificats pels efectes de la Dana. Hui ha sigut un dia d’agraïments, i reconeixement a empreses, institucions, associacions i totes aquelles persones que en aquells moments centraren la seua energia i les seues mans en ajudar.
L’Ajuntament d’Alzira ha celebrat hui este acte per a fer entrega d’una menció de reconeixement per la tasca realitzada a 36 agrupacions.
L’alcalde d’Alzira, Alfons Domínguez, ha començat esta celebració amb la menció especial dels representants de les forces de seguretat, per la seua dedicació i esforç en les tasques de seguretat, rescat i recuperació. I en este cas representades pel Consorci Provincial de Bombers, Guàrdia Civil, Policia Local d’Alzira i Policia Nacional. A més ha explicat que “la DANA va mostrar les nostres debilitats com a societat, la necessitat de millorar els mecanismes de prevenció i resposta, i també els límits d’un model de desenvolupament que ens fa vulnerables davant les emergències ambientals. A més, afig, va demostrar que les institucions, les administracions i la societat en conjunt ha d’assumir una responsabilitat compartida per evitar que tragèdies així es repetisquen. En mig d’esta situació de por va nàixer la força del voluntariat representat en tots estos col•lectius i entitats, però també la força del voluntariat anònim, a qui també ha donat les gràcies.
Pel que fa al voluntariat, s’ha reconegut l’esforç solidari de l’associació empresarial d’Alzira i de diverses empreses que van col·laborar en la logística necessària, preparant menjars oferint espai o vehicles per a transport.
Així mateix, també s’ha fet un reconeixement col•lectiu a nombroses associacions i agrupacions d’Alzira; en representació de tots els clubs esportius al Consell assessor d’Esports, en representació de les falles a la Junta local fallera. També s’ha reconegut el treball de 12 entitats com la Junta Coordinadora de Barris i Partides, Protecció Civil, l’associació de Jubilats i Pensionistes El Xúquer, El Norte Perdido, l’associació Mediambiental Murta i Casella, Cáritas Interparroquial, el Centre Cultural Islàmic, Creu Roja, Sembrem, el VACIF, la Comissió de Joventut de la Junta de Germandats i Confraries d’Alzira o el Consell de la Joventut.
Per a finalitzar els més joves han cobrat protagonisme per la seua energia i el seu esforç durant estos dies, i en este cas a Alzira, el reconeixement ha anat a parar als instituts Luís Suñer, José María Parra, La Murta i Rei En Jaume. A més, la presidenta de la Mancomunitat de la Ribera Alta, Paqui Monparler, ha explicat la placa commemorativa que es va atorgar a la Joventut Alzirenya el passat mes d’octubre com agraïment al voluntariat d’Alzira i de la Ribera Alt, i que hui s’ha col·locat en l’entrada del Fontana Mogort.
L’acte celebrat este matí al Fontana Mogort ha reunit representants de totes les entitats i ha servit per a recordar la data de fa un any, en un lloc que al llarg de setmanes va ser essencial per a fer front a l’emergència.

