• Recorda la seua nova ubicació al Mercat de la Vila
Hui, 15 de març és el Dia dels drets del consumidor i des de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de l’Ajuntament d’Alzira es vol commemorar este dia aprofitant per a recordar que el servei està a la disposició de la ciutadania per a defensar els seus drets.
“El Dia Mundial dels Drets del Consumidor ha de servir per a recordar-nos la importància dels nostres drets. Cal protegir els consumidors, reivindicar, reconèixer i legitimar els seus drets. La idea de celebrar este dia és que les persones assumisquen un rol protagonista per a defensar els seus drets i poder exigir productes de qualitat, acordes amb el que ens han venut, i si no estem conformes, cal informar-se dels drets i si correspon presentar una reclamació a l’OMIC“, ha explicat la regidora de Consum, Gemma Alós.
Cal recordar que l’Oficina Municipal d’Informació al consumidor es troba ubicada al mercat de la Vila, a la plaça Capella de la Sang, junt a les muralles. Els interessats en fer ús del servei, han de fer-ho amb cita prèvia. Pots contactar prèviament al correu electrònic,omic@alzira.eso al telèfon 96 245 92 71 o buscar informació sobre els servies i procediments a la web municipal www.alzira.es > serveis municipals > OMIC
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) és un servei gratuït d’informació i orientació a les persones consumidores que, a més, media en els conflictes que puguen sorgir entre persones consumidores i l’empresariat, per a intentar una solució amistosa. Igualment, dirigix als serveis d’inspecció de consum i aquelles reclamacions en les que es detecten possibles infraccions en matèria de consum.
Els drets bàsics dels consumidors són:
1. La protecció contra els riscos que puguen afectar la seua salut o seguretat.
2. La protecció dels seus legítims interessos econòmics i socials.
4. La informació correcta i suficient per a l’adequat exercici dels seus drets.
5. L’educació i formació en matèria de consum.
6. La representació dels seus interessos, a través de les associacions, federacions o confederacions de consumidors i usuaris.
7. Disposar de procediments eficaços de protecció dels seus drets.