L’Ajuntament d’Alzira millora les instal·lacions de la Casa de la Cultura, aprofitant el tancament de l’edifici a causa de la COVID. Des de l’inici de l’actual situació sanitària, la vida social i cultural de la nostra ciutat ha hagut d’adaptar-se a les normes de seguretat i en alguns moments, com l’actual, paralitzar-se per complet i suspendre totes les activitats previstes: exposicions, funcions de teatre i de cine, concerts, conferències, presentacions…
Des de la regidoria de Cultura s’ha decidit aprofitar estos mesos per tal de millorar les instal·lacions, amb una inversió de 34.300€, destinats a adaptar l’edifici les normatives sanitàries i a la reparació de desperfectes i millores tècniques. “Tot està preparat per a quan tornem, que esperem que siga el més prompte possible. Hem decidit destinar el nostre esforç, en els últims mesos per a reinvertir en el sector atenent a tres àmbits: l’adequació dels espais a la normativa COVID, la millora de les instal·lacions i l’activitat cultural telemàtica”, ha comentat el regidor de Cultura, Alfred Aranda.
Millores
• A la Sala d’Exposicions s’han substituït els canalons de recollida d’aigües pluvials i s’ha instal·lat una passarel·la que permet l’accés a la coberta de vidre del celobert. Així mateix s’ha netejat el salnitre i s’ha tractat el mur de pedra de la Sala II d’Exposicions, s’ha canviat a LED la il·luminació de la Sala III i s’ha reforçat la de l’Escola Municipal d’Arts Plàstiques.
• Pel que fa a l’Auditori s’han dut a terme obres per traslladar al pati de butaques, la sala de control de so i il·luminació, i s’ha incorporat equipament tècnic per al control a distància, un projector i una pantalla de projecció. També s’ha implementat la il·luminació de l’escenari i s’ha procedit al canvi de focus al sistema d’il·luminació LED, amb un millor consum.
• Altres intervencions han estat el tractament contra insectes xilòfags en una sala del vestíbul i la instal·lació de 6 “llocs wifi” destinats a millorar la connectivitat de les aules de la Casa de la Cultura.
• Instal·lació del dispositiu Claudia 2, es tracta d’un Punt Automàtic per a que la ciutadania puga fer tràmits administratius (Certificat d’empadronament) sense cues, en l’horari d’obertura de l’edifici.
• El personal de la Casa de la Cultura i del Gran Teatre han desenvolupat tasques de neteja, pintura i reparació en distints punts de l’immoble i en el mobiliari expositiu. S’ha pintat l’escenari i s’ha netejat el teló, bastidors i bambolines renovant també els cordatges. A més diversos professionals han realitzat obres i reparacions en les diferents sales i han adquirit els materials en empreses i comerços d’Alzira.
• Pel que fa a l’adaptació de l’edifici a les noves mesures COVID, s’ha procedit a la neteja i desinfecció de l’edifici, instal·lació de dispensadors de gels hidroalcohòlics i pantalles protectores, col·locació de panys en tots els lavabos, adquisició de bandes senyalitzadores per a l’anul·lació de seients, adequació de totes les aules, senyalització de la circulació per l’edifici, difusió de les normes d’ús de cada espai així com la preparació d’un espai COVID per aïllar alumnes i/o usuaris amb símptomes.
A més des del primer moment es va posar en marxa diverses accions destinades a ajudar els professionals alzirenys del món de la Cultura a pal·liar esta situació, amb la continuïtat de les classes telemàtiques d’arts plàstiques o les campanyes Nanofest virtual, Cultura a casa, Contes per a la ràdio, I tu què pintes, Les bibliotecàries i els bibliotecaris amb Carmelina Sànchez Cutillas, així com els concursos de dibuix i el de narrativa Relats des de la finestra.
“Hem portat l’art a les places i carrers complint escrupolosament les normatives sanitàries que garanteixen la seguretat del públic i dels professionals. No ens hem aturat en cap moment ni hem escatimat esforços per mantindre viva a la nostra ciutat aquesta font inesgotable de riquesa i factor imprescindible de cohesió social que és la cultura. Ara sols esperem el moment en què totes i tots puguem tornar a gaudir-la plenament” ha explicat el regidor.